2022 års konstutlottning

Årets konstutlottning kommer att genomföras i Delfinen på NFC den 30 november.
Sista anmälan 23 november. Du anmäler dig i formuläret som du hittar i kategorin "Aktiviteter".
Klicka på texten för att öppna sidan.

Välkommen till 2022 års konstutlottning som går av stapeln den 30 november kl. 17.30 i Delfinen på NFC (OBS: INTE den 1 december som tidigare aviserats). Hela tolv konstverk kommer att lottas ut. Styrelsen har i år valt att köpa in något fler konstverk än vanligt, för att öka vinstchanserna något. Därför är värdet på verken generellt något lägre än tidigare år.

Vi kommer att ordna buffé (med vegetariska och veganska inslag). Alkoholfri dryck och/eller ett glas vin ingår till maten liksom kaffe och kaka.

I vanlig ordning kommer vi att ordna någon form av quiz samt berätta om årets konst före utlottningen, som förstås är kvällens höjdpunkt.

Kostnaden är 225 kronor, som betalas i samband med anmälan via Swish 123 103 99 81 eller till föreningens Plusgirokonto 85 93 65-9. Anmälan är bindande på grund av matbeställning, vilket innebär att vi inte har möjlighet att betala tillbaka pengar om du får förhinder.

Så här går utlottningen till:
Namn på medlemmar lottas fram. Vi använder en slumpgenerator via Excel, som vi inför varje år uppdaterar och kontrollerar. Den medlem som dras först vinner första pris  och får välja efter eget tycke. Man behöver alltså inte välja efter den värdeordning som styrelsen satt på vinsterna. Därefter dras ett nytt namn, och vinnaren av andra priset väljer osv.

Om du inte har möjlighet att vara med, deltar du ändå i utlottningen, genom två olika möjligheter:
1. Vinnaren/medlemmen har lämnat fullmakt till närvarande medlem och vinsten tas om hand av fullmaktsinnehavaren.
2. Vinnaren/medlemmen har inte lämnat fullmakt. Då noteras namnet av styrelsen och lotteriet går vidare. Då ett konstverk/vinst återstår går detta till den frånvarande vinnaren. Är flera vinnare frånvarande utan fullmakt får de välja vinst i efterhand i den ordning de drogs i lotteriet.

Om du vill lämna en fullmakt, använd gärna bifogat formulär. Lämna det i första hand till medlem som deltar vid utlottningen, i andra hand till styrelsemedlemmar, som har en del att stå i under kvällen.

Konsten kommer att finnas tillgänglig i korridoren mot Delfinen fr.o.m. den 24 november. För er som inte jobbar på NFC sker visning av konsten vid två tillfällen: torsdagen den 24 november kl. 11.30-12.00 samt måndagen den 28 november kl. 12.00-12.30.

Bilder på konsten finns nedan. Bifogad på denna sida finns även en pdf med miniatyrer av konstverken med uppgifter om värde osv. Skriv gärna ut denna och lämna till eventuell fullmaktshavare.

VÄLKOMMEN!

1 Solrosor av Karin Johansson