Besök hos Sissi Stahli och Per-Erik Gustavsson

Den 19 maj var vi sju medlemmar från föreningen som besökte skulptören Sissi Stahli och fotografen Per Erik Gustavsson i Björsäter.

Utflykten var väldigt lyckad. Vi fick en visning av Per Eriks fotokonst, många fina bilder från ett långt liv som fotograf. Därefter fikade vi i parets vackra trädgård under tiden Sissi berättade om sitt konstnärsliv och långa väg till lilla Björsäter. Hon pratade också om tillkomsten av den uppskattade skulpturen ”Trudi” vid Åtvidabergs infart.

Efter fikat gick vi runt i trädgården och beskådade de många och roliga skulpturerna. Flera av oss handlade något till egen glädje och vi köpte för föreningens räkning en skulptur till årets konstutlottning samt en fotobok av Per Erik. Boken kommer förmodligen att lottas ut som närvarovinst på någon kommande aktivitet.

Om du inte hade tillfälle att följa med rekommenderas ett besök hos det trevliga paret varmt.

De fina blommorna på bordet på en av bilderna är ytterligare ett exempel på Sissis alster.