Konstvisning på Östergötlands museum

Den 14 september besökte tolv av föreningens medlemmar Östergötlands museum. Vi fick en visning av utställningen Verkligheter.

Museet som är nyrenoverat är verkligen värt ett besök. Den kulturminnesmärkta byggnaden har varsamt renoverats under tre år och mycket kraft har lagts på att skapa vackra och tilltalande rum för visning av delar av samlingarna. Vi var eniga om att utställningen Verkligheter, som vi blev guidade igenom, är fantastisk. Konstverken är smakfullt hängda i okonventionella rum med otroligt fin ljussättning.

Vi gick efter visningen runt på egen hand och noterade bland annat en anställningsannons som lockade oss.

Några av oss avslutade kvällen med middag på restaurang Charles Emils. God mat och många skratt!