Konstutställning – intresseanmälan

Abstrakt landskap av Mikael Weddfelt

Vi i Linköpingpolisens konstförenings styrelse har förstått att det finns många kreativa själar bland våra kollegor inom rättsväsendet i Linköping. Kollegor som håller på med konst på olika sätt. Vi tycker det skulle vara jätteroligt att få se exempel på detta och vill samtidigt ge dig chansen att under trevliga former visa dina verk i en utställning, och vem vet, kanske sälja något, men bara om du vill förstås. 😊 Anmäl intresse senast den 31 augusti!

Är du intresserad av att delta och vill ställa ut något önskar vi att du meddelar detta senast den 31 augusti till styrelsen (styrelsen@legalart.se).

Får vi tillräckligt stort antal intresseanmälningar kommer vi utifrån dessa gå vidare med en utställning.

Ungefär så här tänker vi oss att det ska gå till:

När: Någon gång under hösten, kanske i samband med en pubkväll eller liknande.

Var: I något av lunchrummen, antingen på NFC eller RMV.

Vem: ALLA som jobbar inom de rättsvårdande instanserna i Linköping och som har något man vill visa upp är välkomna att göra en intresseanmälan. Om intresset är stort kommer någon form av urval behöva göras. Vi kommer i så fall prioritera personer som är medlemmar i föreningen, och därefter vid behov lotta ut platserna.

Vad: ALLA former av konstnärligt eller kreativt uttryck är välkomna. Det kan t.ex. vara textil, skulptur, foto, digitalt eller målning. Beroende på hur stort intresset är kommer vi behöva sätta någon form av begränsning av hur många verk man kan ställa ut alternativt hur stor yta respektive person kan ta i anspråk. Vi kommer prioritera att fler får vara med än att varje person får ställa ut många verk.

Intresseanmälan: Maila senast den 31/8 till styrelsen@legalart.se. Skriv vad du heter, var du jobbar och berätta kort vilken typ av konst du gör. Skriv ”Intresseanmälan utställning” i ärendemeningen.

VÄLKOMMEN!

Och du, som inte redan är medlem i föreningen, varmt välkommen med din medlemsanmälan, se under sidan ”Medlem”.

Den fina målningen på bilden i anslutning till texten är gjord av en av styrelsens medlemmar, Mikael Weddfelt.